Сериозни слабости в строителството са довели до трагедията във варненския квартал „Аспарухово". До този извод стигна транспортният министър Данаил Папазов пред БНР.
Не можело да има къщи в самото дере. Допуснато било издигането и на високи сгради с високи огради, които са оградили от двете страни улица "Горна Студена" (по нея нахлу ударната вълна б.р.), която има над десет преки улици с много голям наклон. При силен дъжд цялата вода се изливала в една улица, която е около три метра широка, асфалтирана е и от двете страни има бетонни огради.
Нали разбирате, че тази вода няма къде да отиде и тя тръгва по тази улица като в канал, обясни министърът.
Папазов, който участва в спасителната операция в първите часове след бедствието във варненския квартал "Аспарухово", направи анализ на свършената работа по спасяването на пострадалите хора и преодоляване на щетите от потопа. Транспортният министър обясни, че щом е станало ясно за тежките поражения в "Аспарухово", той бил един от първите пристигнали там - около 9 ч. вечерта, тъй като бил най-близо- в Русе.
Папазов разказа, че Военноморските сили заедно с "Гражданска защита" са докарали войници и почти на ръка изчистили натрупания материал, тъй като водата започнала да си пробива път под бента. Оставихме дежурни на място, които да следят нивото на водата в дерето. Нямаше пряка опасност за през нощта, тъй като електричеството беше спряно.
При нас имахме само локално осветление от агрегати от военните и от "Гражданска защита", продължи разказа Папазов. Той отчете сериозна работа, свършена от пристанищните работници, включили цялата техника на порта, както и на 50-те затворници, както и на граждани от Варна.
Не можело да има къщи в самото дере. Допуснато било издигането и на високи сгради с високи огради, които са оградили от двете страни улица "Горна Студена" (по нея нахлу ударната вълна б.р.), която има над десет преки улици с много голям наклон. При силен дъжд цялата вода се изливала в една улица, която е около три метра широка, асфалтирана е и от двете страни има бетонни огради.
Нали разбирате, че тази вода няма къде да отиде и тя тръгва по тази улица като в канал, обясни министърът.
Папазов, който участва в спасителната операция в първите часове след бедствието във варненския квартал "Аспарухово", направи анализ на свършената работа по спасяването на пострадалите хора и преодоляване на щетите от потопа. Транспортният министър обясни, че щом е станало ясно за тежките поражения в "Аспарухово", той бил един от първите пристигнали там - около 9 ч. вечерта, тъй като бил най-близо- в Русе.
Папазов разказа, че Военноморските сили заедно с "Гражданска защита" са докарали войници и почти на ръка изчистили натрупания материал, тъй като водата започнала да си пробива път под бента. Оставихме дежурни на място, които да следят нивото на водата в дерето. Нямаше пряка опасност за през нощта, тъй като електричеството беше спряно.
При нас имахме само локално осветление от агрегати от военните и от "Гражданска защита", продължи разказа Папазов. Той отчете сериозна работа, свършена от пристанищните работници, включили цялата техника на порта, както и на 50-те затворници, както и на граждани от Варна.
източник:vsekiden.com

Няма коментари:
Публикуване на коментар